tisdag 20 januari 2009

USA:s nya President

OBAMA!!! OBAMA!!!
Äntligen är han invald i Vita Huset som USA:s 42a (?) president och därmed den allra första svarta presidenten NÅGONSIN! Förändringens dag har kommit.....


Idag har jag varit på kurs inne i Mora hela dagen..."Att få leva tills jag dör" hette den. En oerhört rolig och tankevärd föreläsning om det yrket jag är i. Hur äldrevården såg ut förr, senare, idag och hur den kan bli bättre.
Hoppas bara att det är någonting vi kommer tänka på på min arbetsplats då jag anser att det behövs till en viss del. Ska väl iofs skryta lite och säga att mitt äldreboende har blivit utnämt som ett av dom bästa i Dalarna :) Tack tack! ;) Och vi är duktiga på det vi gör...men allt kan man göra bättre...

Annars händer det inte mycket. Min kära sambo, ni vet han som jag delar möblerna med, kom hem i söndags så det var kul...
Jag själv är nu ledig i morgon och på torsdag sen kör vi helgen...igen! SUCK! Jag önskar vi kunde få ihop ett schema där vi jobbar var 3e helg igen....I have a dream.

Nu ska jag fortsätta här....

PÖZZZ!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns mkt som ditt äldreboende borde tänka på! Det har varit mkt skit där bland dom anställda och tyvärr lär aldrig det försvinna då dom inte ser sina egna problem.

Ett av dalarnas bästa? Du har ju inget att säga till om på jobbet :S

Mitt Liv sa...

Kära Anonym...
Att det finns problem inom personalen är jag mycket väl medveten om. Och jag kan hålla med dig om att saker och ting måste arbetas på för att det ska bl bättre.
Och att vi blivit utsedda till ett av Dalarnas bästa har inget med personalen i sig att göra. Det vi är utsedda för är att vi är bra på det vi gör. Att ta hand om våra pensionärer vi har både i boendet och hemtjänst. Det vi är anställda för att göra.