måndag 5 januari 2009

Hälsningar från Nordpolen

Minus 28 grader...det är väl ingenting! När nyckeln är på väg att frysa i handen har det faktiskt gått till överdrift med kylan...Men men, man är väl inbiten Venjansbo vid det här laget så jag klagar inte ;) Har inte använt långkalsonger på hela vintern och mössa har man när det börjar bli frost i håret...
Inte ens hundarna vill gärna vara ute nu..men så länge dom inte går på toaletten måste dom dom ju ut :D

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! Hur kan ni summera erat 2008? Mitt 2008 var ganska lugnt måste jag säga. Har inte så mycket att säga om det.
Skönast är väl att Marcus kom igång att jobba igen efter sin axelskada och han fick igenom att jobba varannan vecka. Samt att han nu kommer vara hemma mina jobbhelger så det slipper strula med dom...
Jag körde bil första gången i Stockholm oxå, det var en bedrift i sig och jag tackar övre makter för att vi kom hem helskinnade.
Gulle-gossarna Askar och Vince föds och dom glömmer man inte i första taget. Hoppas själv detta år ska hinna få en liten -09...Men har väl inte sån större tilltro till det...Kanske en modell 2010 i stället...
Annars har jag inte mycket att säga om 2008.....

Mitt nyårsafton blev hur lugn som helst.Satt och skrattade åt Grevinnan och betjänten i som vanligt..
Dagen innan hade jag middag med Sandra och Therese vilket var mycket trevligt..Så det vart som lite nyårsafton då i stället...

För övrigt har det väl inte hänt sådär jättemycket...Marcus kom hem nån dag för tidigt för han blev sjuk...förkylning mm...så han får väl vara hemma ett tag nu och krya på sig lite.
Men jag säger bara en sak...MÄN OCH FÖRKYLNING...vad blir det med dom??? Gnälliga små snormonster är vad dom blir...
Jag själv har varit långledig eftersom jag var ledig nyår..så i morgon börjar jag jobba igen. Lite skönt att få en paus från jobbet så jag kan gå tillbaka med nya krafter och köra på fram till sommarsemestern ;) Kan ju tala om att i år tänker jag ta mer än 2 v semester, bara så ni vet!

Och sen nu när min bästa högtid är över så börjar nedräkningen till min födelsedag...56 dagar kvar :D
Inte för att min födelsedag är nått viktigt längre. Kommer förmodligen jobba den kvällen endå om jag räknat rätt..Så är det att bli gammal..30års-snöret kommer allt närmare...

Tack för mig...hörs snart igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga wow att du körde bil i Stockholm, är mycket imponerad vännen! Har inte vågat mig på det!

Vi hade 22 minus idag! Vi har bevisligen några skruvar lösa som vill bo här i Nordpolen =)

Skönt att det löst sig med dina jobbhelger oxå!

Kram

Anonym sa...

2008 var mitt livs bästa år iaf :-) börja med förlovning, bebis, äktenskap o så flytta vi till f-bro
! ska mycke till att slå det
löööv ya