söndag 18 januari 2009

Städning och spökerier...

Kan någon förklara för mig hur en gardinstång kan ramla ner av sig självt?????
Gardinen + stången hänger även i ett fönster i trappan som är ganska oåtkomligt. Det är Marcus som brukar klättra där när det behövs...
Hur som helst så när jag höll på att städa där uppe idag så tänkte jag för mig själv att man skulle ha haft ut och skakat den där gardinen och jag tänkte att varför gjorde jag inte det när Marcus höll på att ta ner julängeln som hängde där under jul. Så var det inte mer med det..jag gick ner några minuter senare och ska börja med mat...Så det tar kanske ca 15-20 min, kanske mindre, från det att jag tänkte det så PANG åker just den gardinstången ner. Med hela stången och gardin åker den ner i trappen....Sug på den en stund mina vänner! Jag bara stirrade och Evelina sa "Oj mamma, gardinen ramla ner! " Vi står båda i köket....Kan avsluta denna lilla händelse med att säga att den åkte ut på vädring och att den nu efter mycket om och men sitter uppe igen. Krävdes lite klättring och bra förmåga att pricka rätt...

Som sagt..idag har jag städat övervåningen och det blev jättefint..skönt när det är gjort.
Sen har jag ju världens plan för Ewwes rum och rummet innan hennes sk Röda rummet :) Så nu har jag stora renovering och inredningsplaner. Ikeas hemsida har gått varm här samt Ellos där jag kollat gardiner. Jag behöver råd om färg på gardiner till ILLRÖDA tapeter..då menar jag ILLRÖDA! SÅ TIPS TACK!! Sen om någon har nån någolunda fin 2 eller 3-sits soffa att sälja får ni gärna hojta till :D. Måste dock passa in till den illröda tapeten...ILLRÖD! Sa jag att tapeten är ILLRÖD??? HAHAHAHHAHAHAHA!!!!!

Igår var vi hem till Sune, Maria och lilla Mikaela som det var bestämt. Vi hade mycket trevligt. Mikaela är verkligen den sötaste som finns näst efter min egen unge. Herregud! Önskar jag hade ett kort jag kunde lägga in får ni se....Mörkt hår, liten och nätt, sött litet näpet ansikte med jättefina stora nötbruna ögon...Vi blev bjudna på kalas där oxå den 7e februari..tänk att hon fyller 1 år!
Finns ju fler som blir 1 här snart...Två speciella grabbar tänker jag på :D Vince och Askar...Kan inte fatta att dom är så stora.
Min egen blir ju 4a i mars och det är ju inte heller klokt...
Efter vi vart hos familjen Bergman skulle vi stanna till fem minuter hos väninnan som går under smeknamnet "Loppis" (hon håller på med begagnade saker och Tradera osv), därav smeknamet..Dom fem minutrarna blev 2 timmar ca...Behöver jag säga att det var trevligt och att vi hade mycket att prata om....Lika pratsjuka båda två :D

Så har jag nu börjat läsa boken "Gömda" OH MY GOD säger jag bara!! Nu har jag väl inte kommit sådär extremt långt men jag fasar ju redan för det jag läst..Det är allt jag säger om det för tillfället....

Nu ska jag fortsätta lite mer här sen invänta på att älsklingen ska komma hem till mig.

Bye bye!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Varken du eller jag behöver nog fundera många minuter på "vem" det var du fick hjälp med att få ner gardinerna av va? Kan det vare mamma tro?

Mycket trevligt att ha er här som vanligt. Blir alltför sällan bara.

Lars sa att Evelina hade berättat för honom om den livs levande räven som hade gått på vägen utanför erat hus.


Kramen!

Mitt Liv sa...

Kära Anonym dvs Loppis aka Karin ;)! Jag tror du har rätt angående hjälpen med gardinen. Du vet väl hur pedant hon var ;)
Räv? Jag har inte hört talas om nån räv??
Synd att vi glömde Lars teckning! Kom på det när vi kom hem...Vi får ses snart igen. KRAM!